وبلاگ

پی سی یا آل این وان، کدام بهتر است؟

پی سی یا ال این وان

بی‌شک وجود گزینه‌های متعدد شما را در تصمیم‌گیری دچار سردرگمی خواهد کرد. به روزترین تکنولوژی حال حاضر آل این وان ها هستند. ممکن است، این سوال در ذهنتان پیش آید که آل این وان بهتر است یا PC.

برای‌اینکه بتوانید، به پاسخ این پرسش برسید، لازم است، با تفاوت های این دو آشنا شوید.در این مطلب به مقایسه ال این وان با پی سی خواهیم پرداخت.

 

مقایسه آل این وان با پی سی

  • دارا بودن کیس

اولین فاکتور در مقایسه ال این وان با پی سی که از اهمیت بالایی برخوردار است، داشتن و نداشتن کیس است. هدف طراحی و تولید آل این وان ها این بود که کیس‌های بزرگ پی سی حذف شود.

در این نوع از کامپیوترها در عوض نداشتن کیس تمامی قطعات لازم در پشت مانیتور نصب شده‌‌است. البته توجه داشته باشید که فشرده کردن و حذف کیس در تولید آل این وان به معنای محدودیت در سرعت آن نیست.

  • ارتقای سخت‌افزار

قابلیت ارتقا سخت‌افزاری فاکتور مهم دیگری است که در مقایسه ال این وان با پی سی باید مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که در قسمت فوق متوجه شدید، در کامپیوترهای همه کاره تمامی قطعات لازم به صورت فشرده در کنار یکدیگر و در پشت مانیتور قرار دارند.

همین مسئله باعث شده تا ارتقا سخت افزاری این نوع از سیستم‌ها به راحتی صورت نگیرد و فقط به‌دست یک متخصص امکان پذیر است. در پی سی ها با چنین مشکلی رو به رو نخواهید بود و ارتقاء سخت‌افزار آسان‌تر است. اکثر قطعات این نوع از کامپیوترها مثل هارد، مادربورد، رم و حتی CPU را به‌راحتی می‌توان ارتقا داد.

  • مقایسه از نظر صفحه نمایش

اگر بخواهیم بگوییم، صفحه نمایش کامپیوتر رومیزی بهتر است آل این وان،‌ با جرئت می‌توان می توان گفت، آل این وان ها دارای صفحه نمایش باکیفیت بالا، لمسی و عریض هستند که برای کارهای گرافیکی، تصویری و هنری بسیار مناسب است.

این مزایا در کامپیوتر شخصی یا حتی لپ‌تاپ به میزان کمتری وجود دارد و اگر بخواهید، چنین مانیتور با کیفیتی برای پی سی خود تهیه کنید، متحمل هزینه‌های گزافی خواهید شد.

  • زیبایی ظاهر

همانطور که می‌دانید، پی‌سی ها شامل واحدهای مجزایی مانند کیس، صفحه نمایش، صفحه کلید و موس هستند، اما آل این وان ها در سوی مقابل علاوه بر حذف کیس، اسپیکرها نیز به ‌صورت داخلی می‌باشند.

از طرفی مانیتورهای ال این وان ها قطری دارند. با این حساب کامپیوترهای همه کاره در مقایسه با پی سی ها ظاهر زیباتری دارند و چون فضای کمتری را اشغال می‌کنند، برای افراد منظمی که به دنبال چشم انداز شکیل هستند، گزینه بسیار مناسبی است. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال خرید مانیتور استوک و یا نو میروند.

  • حمل‌ونقل آسان‌

خرید ال این وان از نظر حمل و نقل آسان

طبیعی است، که وجود کیس، کیبورد، بلندگو، مانیتورهای بزرگ و سنگین و حجم زیاد سیم و کابل‌هایی که از مانیتور به کیس وصل می‌شوند، در کامپیوتر‌های رومیزی حمل و جا به جایی آن را سخت و پر دردسر می‌کند.

چنین مشکلی در آل این وان ها وجود ندارد، چرا که کیس در آن حذف شده است. حتی برخی از برندها قابلیت صفحه‌ نمایشگر لمسی را نیز به این رایانه‌ها اضافه کرده‌اند.

بنابراین در مقایسه آل این وان نسل جدید با کامپیوترها آل‌این‌وان‌هایی که صفحه‌نمایش لمسی دارند، دیگر نیازی به کیبورد و ماوس جداگانه ندارند و حمل آن بسیار ساده تر از پی سی ها خواهد بود. اگر برای کامپیوتر خود نیاز به خرید مینی کیس استوک را دارید فروشگاه باما رایانه میتواند نیاز شما را در این زمینه برطرف کند.

  • مصرف برق

اگر شما هم میزان برق مصرفی کامپیوترتان برایتان مهم است، باید بدانید که در آل این وان ها قطعات داخلی حرارت کمتری را تولید می‌ کند و چون کابل‌ها و اتصالات کمتری نیاز دارد، نسبت به پی سی ها برق کمتری مصرف می‌کنند و از نظر هزینه به صرفه‌تر خواهد بود.

در نمودار زیر شما می توانید مقایسه مصرف برق پی سی ها وآل این وان ها را برحسب کیلو وات در سال مشاهده بفرمایید.

  • مقایسه از نظر قیمت

توجه به فاکتور قیمت برای آن دسته از افرادی که تا به اینجای مطلب همچنان دچار سر‌در‌گمی هستند، می‌تواند، حائز اهمیت باشد. درست است که هر دو سیستم در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند.

اما با این حال آل این وان ها به دلیل وجود قابلیت های فراوانی که در مقایسه با پی سی ها دارند، از قیمت های بالاتری برخوردار هستند.

البته طبیعی است، که برای خرید سیستم پیشرفته تر و کاربردی تر باید هزینه بیشتری پرداخت کرد که ارزشش را هم دارد. برای اطلاع از انواع قیمت all in one استوک به سایت باما رایانه مراجعه فرمایید.

 

کلام آخر: آل این وان یا پی سی، کدام بهتر است؟

آل این وان یا پی سی کدام بهتر است

در این مطلب سعی کردیم تا با مقایسه ال این وان با پی سی به شما در انتخاب و خرید یک کامپیوتر ایده آل کمکی کرده باشیم. مهم‌ترین مسئله‌ای که در خرید کامپیوتر باید در نظر بگیرید، توجه به نیازتان است.

به طور خلاصه می توان گفت، ال این وان گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال چشم‌انداز جذاب، صفحه نمایش لمسي باکيفيت، صرفه جويي در فضا و برق، حمل آسان و كاربري ساده هستند.

پي سي گزينه مناسب برای كساني است كه به دنبال تنوع، قدرت، سفارشي سازي، افزودن يا تغيير قطعات، بازي هاي رايانه اي و كاربردهای حرفه اي هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *